Infographics hemen hemen her sektörde popülaritesini artırdı. Dijital pazarlamadan okullara ve sınıflara kadar, karmaşık bilgileri görsel olarak ilgi çekici bir şekilde iletmek için infografikler her yerde kullanılıyor.
İnfografik nedir?
Tanım olarak, bir infografik, her türlü bilgi veya verinin görsel bir temsilidir.
İster pazar trendleri üzerine bir çalışma isterse çamaşırlarınızı nasıl yıkayacağınıza dair adım adım bir kılavuz olsun, bir infografik bu bilgileri çekici bir görsel grafik şeklinde sunmanıza yardımcı olabilir.
Parlak renklerin, resimli karakterlerin ve kalın metinlerin kullanımının nasıl anında dikkatinizi çektiğine ve konuya göz atarken size genel bir bakış sunduğuna dikkat edin.
Bir Infographic’nin amacının yalnızca bilgilendirmek değil, aynı zamanda izleyicileriniz için izleme deneyimini eğlenceli ve ilgi çekici hale getirmek olduğunu unutmayın.
Ve her şey, bir konuyu ilgi çekici ve anlaşılması kolay bir şekilde açıklamak için renkler, simgeler, resimler, illüstrasyonlar ve yazı tipleri gibi farklı grafik öğelerini nasıl birleştirdiğinize bağlıdır.
Yukarıdaki bilgi grafiği ayrıca radyaller ve halka grafiği kullanarak istatistikleri ve yüzdeleri görsel bir biçimde gösterir. Bu nedenle, veri widget’larının üzerindeki metni okumasanız bile, resmi görmeye devam edeceksiniz.
Neden Infographics Kullanmalısınız?
Infographics’in bu kadar popüler olmasının bir nedeni var – eğlenceli, ilgi çekici ve paylaşması çok kolay. Ayrıca işletmeler, eğitimciler ve kâr amacı gütmeyen kuruluşlar da dahil olmak üzere her türlü içerik oluşturucu için tonlarca avantajı vardır.
Pazarlamacılar, daha fazla web sitesi trafiği çekmek, görünürlüğü ve marka bilinirliğini artırmak ve etkileşimi artırmak için bilgi grafiklerini kullanabilir.
Eğitimciler ve eğitmenler, zor kavramları açıklamak veya anlaşılmasını kolaylaştırmak için karmaşık bilgileri parçalamak için infografikleri kullanabilir.
Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, bir neden veya sosyal sorun hakkında farkındalığı yaymak için bilgi grafiklerini kullanabilir.
İşte Çevre Koruma Ajansı’nın (EPA) sızıntılar hakkında farkındalık yaratmak için bir infografik nasıl kullandığına dair bir örnek.
Infographics, karmaşık verileri kısa, öz ve oldukça görsel bir şekilde sunma gücüne sahiptir. Doğru yapıldığında, bilgileri kolay sindirilebilir, eğitici ve ilgi çekici hale getirerek veri hikayelerini etkili bir şekilde anlatırlar.
İyi infografikler, hedef kitlenin kim olduğu ve temel mesajın ne olacağı konusunda net bir fikirle odaklanmalıdır. Güçlü bir başlıkla başlayın. MIT’deki araştırmacılar, insanların bilgiyi nasıl işlediğini belirlemek için bir göz izleme çalışması gerçekleştirdi. İyi manşetlerin kitleyi elde tutmanın anahtarı olduğunu buldular. İzleyicinizi içine çekerler, çıkmak üzere oldukları yolculuğu anlatırlar ve daha fazlasını öğrenmek için onları meraklandırırlar.
Infographics tasarlarken hatırlanması gereken en önemli şey, basitliğin anahtar olduğudur.
Karmaşık veri görselleştirmelerini nasıl tasarlayacağınızı bilmiyorsanız, en iyi tavsiyemiz bunu basit tutmaktır. Çalışmanızı anlamak için okuyucunuzun gereğinden fazla çalışmasını istemezsiniz. Meşgul bir görsele bakmak eğlenceli değildir ve genellikle dikkati mesajdan uzaklaştırır.